Waar een inbreker vroeger vaak een koevoet gebruikte om in te breken, is dit tegenwoordig niet meer het geval. Nee, inbrekers hebben nu allerlei stille en snelle inbraakmethodes om binnen te dringen. Eén van de inbraakmethoden van de laatste jaren is flipperen. Dankzij deze methode kan een inbreker binnen een paar tellen in uw woning staan. Reden genoeg om uw woning te beschermen tegen flipperen. Wij vertellen u hier hoe u dat doet.

Hoe werkt flipperen?

Voordat we kijken naar hoe u uw woning in Ridderkerk kunt beschermen tegen flipperen, is het eerst handig om te weten hoe deze inbraakmethode werkt. Bij flipperen maakt een inbreker gebruik van een hard stukje plastic, zoals een bankpasje. Deze steekt hij tussen een naar binnen draaiende deur en het kozijn. Door het stukje plastic een aantal keer hard op en neer te bewegen, tikt hij de dagschoot uit het slot. Als hij hierin slaagt, opent de deur en staat hij binnen.

Hoe mijn huis beveiligen tegen flipperen?

De inbraakmethode flipperen kan alleen toegepast worden op naar binnen draaiende deuren. Daarnaast werkt deze methode alleen als een deur niet op slot is gedraaid. Dit maakt dat u het betrekkelijk eenvoudig kunt voorkomen. Hoe? Door uw deur op slot te draaien. Doe dit altijd, ook als u even een snelle boodschap gaat doen.

Helaas zijn er genoeg mensen die met regelmaat vergeten hun deur op slot te draaien. Bent u ook zo’n persoon? Dan doet u er goed aan extra maatregelen te nemen om flipperen te voorkomen. Kies bijvoorbeeld voor een anti-inbraakstrip. Deze inbraakbeveiliging bestaat uit twee delen. Het ene deel bevestigt u op uw deur, het andere deel op het kozijn. Als uw deur dicht zit, vallen deze twee delen in elkaar. Hierdoor is het niet langer mogelijk om een stukje plastic tussen de deur en het kozijn te drukken. De inbraakmethode flipperen is zodoende uitgesloten.

Doe een beroep op een slotenmaker

Bent u benieuwd of uw woning in Ridderkerk voldoende beveiligd is tegen flipperen? Doe dan eens een beroep op een slotenmaker. Hij komt graag bij u langs voor een inspectie. Nadat hij de toegangsdeuren geïnspecteerd heeft, deelt hij zijn bevindingen. Raadt hij u aan extra beveiliging te plaatsen? Sla zijn advies dan vooral niet in de wind. Veel slotenmakers kunnen vrijwel direct een anti-inbraakstrip plaatsen. Laat u deze beveiliging door een professional plaatsen? Dan weet u zeker dat de inbraakbeveiliging juist geïnstalleerd wordt. In dat geval is flipperen echt niet meer mogelijk.