Er zijn verschillende manieren om de inbraakpreventie van uw woning te verbeteren. Een van de opties hierbij is het gebruik van een meerpuntsslot op deuren. Het kozijn van een raam is vaak niet dik genoeg om hierop gebruik te maken van zo’n meerpuntsslot. Daarbij volstaat een regulier model raamslot met een goede SKG-beoordeling vaak al! In dit artikel vertelt onze slotenmaker uit Ridderkerk u meer over de voordelen van een meerpuntsslot en de keuze die u heeft, wanneer u voor dit type slot kiest. Veel woningen zijn tegenwoordig al voorzien van een slot met in ieder geval twee contactpunten tussen de deur en het kozijn. Toch wordt aangeraden om hier zeker een derde punt aan toe te voegen met een verbeterd meerpuntsslot. Het maakt de kans op een inbraak in huis aanzienlijk kleiner!

Wat is een meerpuntsslot?

Zoals de naam van dit type slot wellicht al deed vermoeden, is een meerpuntsslot een model slot welke op verschillende punten contact maakt met het kozijn. De meerpuntssloten worden in diverse varianten aangeboden, waarover u zo meer leest. Het is belangrijk om te begrijpen dat des te meer contactpunten het slot heeft met het kozijn, des te kleiner de kans op een inbraak ook wordt. Inbrekers moeten immers meer moeite doen om de deur open te breken, naarmate het aantal contactpunten met het kozijn groter wordt.

Let op: een meerpuntsslot alleen is niet voldoende om de kans op een inbraak tot een minimum te beperken. Combineer dit type slot altijd met bijvoorbeeld een alarmsysteem, een camera aan de gevel of bij de deur, enzovoorts.

Verschillende meerpuntssloten

Meerpuntssloten worden in verschillende varianten aangeboden. Hierbij zit het verschil voornamelijk in het aantal punten waar het slot contact maakt met de deurpost. Zoals reeds beschreven, kost het een inbreker meer tijd en moeite om ieder van deze punten open te breken dan bij een slot met slechts één contactpunt. Dergelijke sloten, vaak bijzetsloten, worden gebruikt voor de schuttingdeur, een hoog raam, enzovoorts. Veel woningen zijn al voorzien van een meerpuntsslot met twee contactpunten. Onze slotenmaker raadt u aan deze te vervangen voor 3-puntssluiting. Het is momenteel het meest veilige meerpuntsslot.

SKG keurmerk voor een meerpuntsslot

Let bij de aankoop van een meerpuntsslot niet alleen op het aantal punten waar de deur contact maakt met het slot in het kozijn. Kijk ook naar het SKG keurmerk! Een goed slot heeft een SKG keurmerk met minimaal twee sterren. Nog beter zijn de sloten met drie sterren. Niet alleen bieden dergelijke sloten een optimale weerstand aan inbrekers. Ook kan het ertoe leiden, dat uw woning in aanmerking komt voor het PKVW-keurmerk. Iets wat weer recht geeft op korting op de premie van uw woonverzekering.

Meerpuntssloten op uw deuren plaatsen

Wilt u meerpuntssloten op uw deuren in huis laten plaatsen? Schakel de hulp van onze slotenmaker in Ridderkerk in, om u hierbij te laten helpen. Onze slotenmaker beschikt over de kennis en ervaring om uw bestaande slot te vernieuwen om daarmee de beveiliging van uw woning te verbeteren. Ook voorziet onze slotenmaker u graag van persoonlijk advies over het meest geschikte meerpuntsslot voor uw woning.